+36 30/916 9219 fejlesztohaz@sasfioka.hu

Szolgáltatások

Iskolaérettség vizsgálata

Komplex mozgásfejlesztés

Csoportos mozgásfejlesztés

TSMT

Iskolaelőkészítő

Pszichológus

Nyári táborok

TSMT

Iskolaelőkészítő

Csoportos mozgásfejlesztés

Iskolaérettség vizsgálata

Komplex mozgásfejlesztés

Pszichológus

Nyári táborok

TSMT-Tervezett Szenzomotoros Tréning

A terápia megkezdését vizsgálat előzi meg (LongiKid). A LongiKid© egy olyan neuro-szenzomotoros eljárás, amely alkalmas a gyermekek mozgásos és kognitív, figyelmi fejlődésprofiljának jellemzésére 3 hónapos kortól 11 éves korig, és mellyel azonosíthatóak az eltérően fejlődő funkciók és az idegrendszeri érési zavarok. Amennyiben a vizsgálat eredménye indokolja, egyéni TSMT torna javasolt.

A terápiában az ontogenetikus mozgásfejlődés állomásait követve strukturáljuk az idegrendszer hálózati kapcsolatait, az alkalmazott feladatok által normalizálódik az izomtónus, finomodik az egyes érzékelési csatornák ingerfelvétele és feldolgozása, javul a figyelem, az emlékezet, ügyesedik a mozgáskoordináció, javul a befogadó és kifejező nyelvi készség.

Kulcsingerként vannak jelen az egyensúlyi rendszerre ható passzív és aktív helyzetek, melyek direktben hatnak az egyensúlyi teljesítményre, indirekten az idegrendszer számos területét stimulálják. A terápia sajátossága az alkalmazott ingerek sorrendje, minősége, térbeli iránya és ismétlésszáma, az alkalmazott feladatok darabszáma (16-22). Az egyéni feladatsorokat (tréningeket) a szülő számára betanítjuk, amit a család a meghatározott szabályok szerint otthon gyakorol. A tréningek felépítettsége az edzéselmélet szabályait követve fokozatos, alkalmazkodik a gyermek egyéni teljesítményszintjéhez, fejlődési sajátosságaihoz.

A komplex ingeregyüttest tartalmazó prevenciós, korrekciós, habilitációs, rehabilitációs szemléletű terápiás folyamat a gyermeket holisztikus szemléletben, családjával egységben kezeli. A terápia komplexitását jelenti a feladatok gyógytorna-szemléletű alkalmazása és kognitív elemek beépítése. A feladatok végzése minden esetben verbális kíséréssel zajlik (mondókák, versek, számolás), melyben a gyermek aktuális képességei szerint vesz részt. A fejlesztett gyermekek havonta egy kontrollvizsgálaton vesznek részt; kéthavonta megújul a tréning. Az egyéni TSMT tipikus eszközei: pokróc, nagyméretű (95-105 cm) gimnasztikai labda, billenőlap, gördeszka, henger, forgószék.

Forrás: BHRG Alapítvány

 

Hogyan működik?

A TSMT torna folyamán az a célunk, hogy a fennmaradt csecsemőkori reflexek leépüljenek, ezáltal a gyermek mozgása tudatosan irányítottá váljon. Ne vegye el a figyelmét a folyamatos kompenzálás. Továbbá az egyensúlyi rendszer megfelelő működése, amit erős, irányított ingerek bevitelével érünk el. Ezáltal javul a gyermek mozgásának összerendezettsége, megszűnik a mozgásban addig tapasztalt bizonytalansága, és könnyebben veszi az akadályokat. Avagy a túlzott ingerkeresést felváltja a biztonságos játék. Továbbá javul a környezetből kapott ingerek feldolgozása, és a rá adott válaszok adekváttá válnak, ezzel segítve a gyermek mindennapjait.

Játékos, mozgásos feladatokkal segítjük elő az idegrendszere fejlődését. A gyermek ügyesedik a mozgásban, a viselkedési problémái javulnak, a kognitív funkciókkal együtt.

Ki tartja?

Sasváriné Nagy Zsuzsanna

TSMT terapeuta, óvodapedagógus

TSMT torna a Sasfióka fejlesztőházban

Kinek ajánlott?

Akinek:

  • megkésett a beszédfejlődése,
  • megkésett, vagy eltérő a mozgásfejlődése,
  • szenzoros feldolgozási zavara van (zavarja a ruha, zavarják hangok, nehezen tud alkalmazkodnia a változásokhoz, darabos ételt nem eszik, nem nyúl a homokba…)
  • nem szeret, nem tud rajzolni,
  • mozgásában ügyetlen,
  • súlyos beszédhibája van,
  • iskola előtt áll,
  • figyelemhiányos,
  • viselkedészavarokkal küzd,
  • evési zavara van,
  • hiperaktivitás, vagy túlzott passzivitás esetén,
  • eltérő izomtónus esetén,
  • éretlen finommotorika esetén,
  • egyensúlyi bizonytalanság esetén,
  • kóros együttmozgások esetén,
  • szem-kéz koordináció hiánya,
  • beilleszkedési zavarai vannak.

.

Iskolaelőkészítő

A Sasfióka fejlesztőházban tartott iskolaelőkészítő foglalkozások, mind kognitív, mind mozgásos feladatokkal fejlsztik a gyermekek képességeit, a  sikeres iskolai beválás érdekében. Minden gyermek esetében, egy 45 perces, ingyenes felmérés előzi meg a csoportba sorolást. 

Az 5 fős csoportok szeptemberben indulnak, 60 perces egy alkalom. 

Időpontok:

Kedd, szerda, csütörtök 17:00-18:00

Területek, amiket fejlesztünk a foglalkozások során:

  • vizuális memóra,
  • vizuális észlelés, 
  • figyelem fejlesztése
  • memória fejlesztése, munkamemória fejlesztése
  • magabiztos számfogalom kialakítása a 10-es számkörben
  • matematikai alapfogalmakkal való ismerkedés
  • finommotorika fejlesztése
  • téri orientáció fejlesztése
  • kudarc- és monotóniatűrés fejlesztése
  • íráselemek gyakorlása

Hogyan működik?

A foglalkozásokat állapotfelmérés és részletes szülőkonzultáció előzi meg.

A foglalkozások csoportban (5 fő), a nagycsoportos korosztálynak szólnak. 

Egy alkalom 60 perces.

Iskolaelőkészítő foglalkozás

Ki tartja?

Sasváriné Nagy Zsuzsanna

TSMT terapeuta, óvodapedagógus

Csoportos mozgásfejlesztés

A terápia, egy szenzoros eszközökkel berendezett teremben zajlik, 5-6 fős azonos korosztályú, és azonos tudásszintű gyerekekből áll. Az alkalmazott feladatok a konkrét műveleti időszak nagymozgásos feldolgozása, a figyelem jobb irányíthatósága, a szenzomotoros szinkronok, a praxis javulása, a testvázlat, a térbeli tájékozódás, a lateralitás, a dominancia beérése mellett a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás, az egyidejű többcsatornás figyelemfejlődését is elősegítik, s emellett az úgynevezett primitív/csecsemőkori reflexprofil integrációját is kialakítják. E készségek és képességek a sikeres iskolai beválás nélkülözhetetlen alapját képezik.

Hogyan működik?

A terápiát egyéni felmérés és szülői konzultáció előzi meg. A foglalkozás heti két alkalommal 45 perc, kedden és csütörtökön 16 órától.

Kinek ajánlott?

A csoportos mozgásfejlesztést olyan gyermekeknek ajánljuk, akikre az alábbi tünetek közül egy, vagy több jellemző:

  • Beszédfejlődés zavara, vagy akadályozottsága
  • Mozgásfejlődési bizonytalanságok, elakadások, ügyetlen mozgáskivitelezés
  • Figyelmetlenség, koncentráció problémája az alábbi területeke:
    • Rövidtávú memória, rövidtávú munkamemória
    • Egyidejű többcsatornás figyelem
    • Feladatok sorrendjének megjegyzése
    • Önálló munkavégzés
  • Tanulás alapú zavarok, tanulási veszélyeztetettség (diszkalkúlia, diszlexia, diszgráfia)
    • Téri tájékozódás nehezítettsége
  • Jobb-bal oldal megkülönböztetés bizonytalansága
  • Szinkronfunkciók gyengesége
  • Viselkedésbeli problémák:
    • Szorongás, önbizalomhiány
    • Kontrollfunkciók gyengesége, enyhe hiperaktivitás
    • Társas helyzetek elfogadása, társakkal együttműködés
  • Szenzoros feldolgozási zavarok

 

Csoportos TSMT torna a Sasfióka fejlesztőházban

Ki tartja?

Sasváriné Nagy Zsuzsanna

TSMT terapeuta, óvodapedagógus

Iskolaérettség komplex vizsgálata

A vizsgálat során feltérképezzük az iskolai tanuláshoz szükséges alapkészségek állapotát (pl. téri orientáció, testséma, vizuális és auditív észlelés, differenciálás, szeriális készség, emlékezeti funkciók, figyelmi funkciók, vizuomotoros koordináció stb.), és javaslatot teszünk a fejlesztendő területekre. Felmérésre kerülnek továbbá a szociális készségek, motiváltság, feladattudat, mozgásfejlettség és grafomotoros készségek is.  A vizsgálati eredményekről, fejlesztési lehetőségekről és tennivalókról részletes szóbeli tájékoztatást adunk, külön kérésre a felmérésről írásos véleményt is készítünk.

Hogyan működik?

Az iskolaérettség komlpex vizsgálata kb. 90 percet vesz igénybe.

Ki tartja?

Sasváriné Nagy Zsuzsanna

TSMT terapeuta, óvodapedagógus

Iskolaelőkészítő foglalkozás

Kinek ajánlott?

Iskolakezdés előtt álló nagycsoportos óvodásoknak.

Komplex mozgásfejlesztés

A Komplex Mozgásterápiás fejlesztés a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására szolgál. Neuropedagógiai szemléletű, mozgáson alapuló fejlesztőeljárás, melyet Kulcsár Mihályné neuropedagógus dolgozott ki saját pedagógiai tapasztalata, valamint C. H.  Delacato elmélete alapján. Alapelve, hogy a mozgásfejlődés szoros kapcsolatban áll az idegrendszer fejlődésével, s ha a mozgásfejlődés valamely szakasza kimarad, vagy nem megfelelően zajlik, az megmutatkozik az idegrendszer összerendezetlen működésében, s megnőhet a tanulási nehézségek, magatartási problémák esélye is. A mozgásfejlesztő program a neurológiai szerveződés hiányait, eltéréseit igyekszik korrigálni, mozgásos gyakorlatokkal segítve az idegrendszer érését. A fejlesztés során nő a gyermek önbizalma, kitartása, kis- és nagymozgásaik összerendezettebbé válnak, javulhat egyensúlyérzékük, finommozgásuk, mozgáskoordinációjuk. A gyakorlatok hozzájárulnak a kognitív funkciók fejlődéséhez, valamint hatással vannak a viselkedésszabályozásra is. Az iskolai nehézségekkel való megbirkózás könnyebbé válik.

Mely területeken segíthet? 

  • Tanulási nehézségek (olvasással, írással, számolással kapcsolatos nehézségek) esetén
  • Figyelmi és koncentrációs nehézségek csökkentésében
  • Beilleszkedési nehézségek enyhítésében
  • Mozgáskoordinációs nehézségek esetén, finommotorika fejlesztésében, mozgásügyesítésben
  • Térérzékelés zavara, téri tájékozódás nehézsége, bizonytalan kézdominancia esetén 
  • beszédhibák korrekciójában
Komplex mozgásfejlesztés

Hogyan működik?

A Komplex mozgásterápiás fejlesztés folyamata

  • Első találkozás: részletes anamnézisfelvétel és egyéni állapotfelmérés történik. Az alkalom szülőkonzultációval zárul, időtartama általában 90-120 perc  
  • Második alkalom: a felmérésre alapozva egy egyénre szabott mozgásos fejlesztőprogramot állítunk össze, ezt meg is tanítjuk, és írásban is (email) elküldjük a szülők részére. A fejlesztőprogramot ajánlatos heti 4-5 napon át, naponta otthon végezni, a rendszeresség elengedhetetlenül fontos a hatékonyság szempontjából. A fejlesztő feladatok az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladva egymásra épülnek, ezáltal az érésben elmaradt területek lehetőséget kapnak a hiányok pótlására. A gyakorlatsor elvégzése alkalmanként mintegy 10-15 percet vesz igénybe. 
  • Kontroll alkalmak: havonta egyszer kontrollvizsgálatra kerül sor, melynek keretében megfigyeljük a fejlődést, és ennek függvényében kap a gyermek új gyakorlatsort, melyet szintén megtanítunk és emailben is elküldünk. 

 

Kinek ajánlott?

Átlagosan 5 éves kortól ajánlott.

Ki tartja?

Sasváriné Nagy Zsuzsanna

TSMT terapeuta, óvodapedagógus

Pszichológus

A pszichológiai tanácsadás során a pszichológus és az őt felkereső személy közösen találnak megoldást az aktuális nehézségekre. Ehhez a segítséget kérő biztonságos közegben beszélhet elakadásairól, problémáiról, és a szakember visszajelzései által jobban megértheti önmagát, a jelenlévő problémát, és környezete reakcióit is. Nem pszichoterápiás tevékenység, tehát klinikai kompetenciát nem igénylő problémakör megoldásában tud segítséget nyújtani.

 

Egyéni konzultáció felnőtteknek:

Önismeretben, élethelyzeti vagy életvezetési elakadásokban és nehézségek megoldásában nyújt segítséget. Az első találkozás során a probléma felmérését követően egyénre szabottan kerül meghatározásra a megfelelő pszichológiai intervenció, ezzel együtt a szükséges további alkalmak száma és gyakorisága is.

 

Gyermek- és szülőkonzultáció:

Egy gyermek életében is adódhat olyan időszak, amikor lelki egyensúlya felborul, és a család hathatós közbelépése sem elegendő a probléma mielőbbi megoldásához. A gyermek- és/vagy szülőkonzultáció célja a probléma feltárását követően a klinikai figyelmet nem igénylő elakadások feloldása a szülőkkel való szoros együttműködésben. A konzultációs alkalmak száma és gyakorisága az egyéni problémakör függvénye.

Pszichológus a Sasfióka fejlesztőházban

Ki tartja?

Miranda-Grundics Amarilla

pszichológus, pedagógiai szakpszichológus, autogén tréner, szimbólumterapeuta

Kinek ajánlott?

Érdemes pszichológushoz fordulnia, ha

● aktuálisan vagy hosszabb távon olyan problémával néz szembe, amelyet önerőből nem tud hatékonyan megoldani
● változtatni, fejlődni szeretne, de nem biztos abban, hogyan fogjon ehhez hozzá, vagy elakadt benne
● akadályoztatva érzi magát abban, hogy kiegyensúlyozott, örömteli életet éljen
● a környezetében jelenlévő személyek (családtagok, barátok, munkatársak, pedagógusok, stb.) adott problematika kapcsán javasolják szakember felkeresését.

Nyári táborok

Nyári táborainkat úgy építettük fel, hogy a gyerekeknek minden nap legyen részük mozgásfejlesztésben, játékos kognitív fejlesztésben, kézműveskedésben, mese, dráma foglalkozásban, mellette sok-sok játékban, kincskeresésben, vizipisztoly csatában! Szakembereinkkel kis csoportos bontásban vesznek részt a különböző foglalkozásokon a táborozók. Korosztályuknak megfelelő és egyénre szabott diffetenciálással foglalkozunk velük. Óvodai rend szerint, négyszeri étkezéssel várjuk, 8-16 óráig a gyerekeket. Nyári táborainkba is várjuk szeretettel a 3-7 éves óvodásokat!

Idei nyári táborunk időpontja: 2024.07.15-19.

Kinek ajánlott?

3-7 éves óvodás gyerkekenek, akik szülei szeretnék egy élményekkel teli és mégis fejlesztő táborban biztonságban tudni gyermeküket a nyári napokon.

 

Ki tartja?

Sasváriné Nagy Zsuzsanna

TSMT terapeuta, óvodapedagógus

Nyári tábor